donderdag 14 april 2011

Oldebroek

Donderdagmiddag heb ik mijn oma thuis opgehaald en de hond van mijn oom. En met zijn vieren, mijn konijn Sjors ging ook mee, gingen we op weg naar mijn ouders in Oldebroek. Vanuit Rotterdam een rit van ongeveer 75 minuten. Onderweg wel even gestopt, want die kleine hond bleef niet stil zitten bij oma op schoot. Dus dan maar op de achterbank aan het konijnenhok vast gemaakt. Toen verliep de reis een stuk rustiger.
Na aankomst eerst even de vorderingen van de nieuwe aanbouw van de chaletjes in de tuin bekeken en daarna een rondje tuin gemaakt. Even polshoogte genomen van het werk dat mij morgen te doen staat in het stuk dat wij de "wilde tuin" noemen. Hier mag alles rijkelijk groeien, maar toch moet er nog een hoop onderhoud aan gepleegd worden. De eerste helft heb ik twee weken geleden al ontdaan van blad en dor gras. Morgen de tweede helft.
Na het rondje een bakje thee gedronken met een lekker broodje en daarna Sjors zijn tuigje eens uitgeprobeerd. Sjors loopt thuis graag los in de tuin rond, hij kan daar geen kant op. Maar hier kan ik hem makkelijk kwijt raken, de tuin is te groot, te begroeid en niet konijnproof omheind. Maar om hem toch zijn beweging te gunnen, heb ik een konijnen tuigje voor hem gekocht. Nou, echt dol is hij er niet om, hij blijft zichzelf maar poetsen, omdat zijn vacht steeds door de war gaat. Het snoertje heb ik verlengd door een lang touw, maar wanneer hij geen lengte meer over heeft, gaat hij gekke bokkesprongen maken om te ontkomen aan zijn harnas. Conclusie is dus, dat het tuigje wel voor even kan, mits ik erbij blijf. Hij loopt nogal eens een rondje rond een boom en weet dan natuurlijk het touw niet meer uit de knoop te halen.
Net lekker andijviestamppot met een gehaktbal gegeten en nu voor de houtkachel tv kijken.
Morgen werk aan de winkel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten